Holograme, forme moderniste, tradiţii. Ţările lumii se întrec în imaginaţie la Expoziţia Universală de la Shanghai. În formă de piramidă inversată, pavilionul Chinei domină cu cei 60 de metri înălţime peisajul expoziţional. Paradoxal, lipsesc sloganele şi imaginile despre statul perfect.
Noua generaţie a luxului
VIDEO Circa 400 de oameni au aşteptat deschiderea oficială a "mărului" românesc la Shanghai
GALERIE FOTO cu "Megapolisul verde" al României, de la cea mai mare expoziţie mondială
Un bărbat a aruncat cu o cărămidă în autocarul jurnaliştilor români de la Expo 2010 Shanghai
Într-un colţ al pavilionului Chinei este amanajată o plantaţie de orez în miniatură, ca simbol nu doar pentru sursa de viaţă a populaţiei Chinei, ci şi păstrătoare a identităţii acesteia. Pe ecrane gigant, rulează imagini filmate în oraşele chineze, aparent, de un amator: un om mâncând la colţul străzii, copii care merg cu rolele prin parc.
Zăpadă din Alpi şi pantofi italieneşti
Elveţia a impresionat vizitatorii pavilionului său cu un colţ cu zăpadă adevărată adusă din Alpi şi cu o telecabină ce îi duce pe vizitatori până pe acoperiş. Expoziţia austriacă se alimentează cu energie solară. Danezii au adus la Shanghai „Mica Sirenă", celebra statuie inspirată dintr-un basm de Hans Christian Andersen. În plus, oferă vizitatorilor şansa să se plimbe prin pavilion cu bicicleta.
Italia îşi primeşte oaspeţii într-un spaţiu modernist care aduce aminte de tradiţia piaţetelor şi a străduţelor strâmte din Peninsulă. Doamnele au fost întâmpinate în pavilionul italian, botezat „City of Man" cu pantofi de firmă, iar domnii cu maşini de epocă şi motociclete de curse.
Dantelă franţuzească şi hologramă rusească
Pavilionul Rusiei este un imens oraş al copiilor inspirat de Nikolai Nosov, autorul „Aventurilor lui Habarnam". Holograme uriaşe povestesc desp