Din cauza unei creşteri fără precedent a numărului concediilor medicale acordate la nivelul întregii ţări, din 15 mai, Ministerul Sănătăţii va inaugura aşa-numita Poliţie a concediilor medicale, care se va ocupa de verificarea sincerităţii celor care părăsesc temporar câmpul muncii pentru a-şi îngriji sănătatea. Acest demers a fost urgentat de nevoia de economii bugetare, având în vedere că factura concediilor medicale decontate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate este astronomică. Poliţia concediilor medicale va avea foarte mult de lucru şi în Timiş, unde datele de pe primele luni ale anului indică o medie lunară de 15.000 de concedii medicale de care beneficiază angajaţii din judeţ.
15 mai, data „inaugurării”
Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a subliniat că actualul algoritm de acordare a concediilor medicale nu mai poate fi acceptat, menţionând că, din 15 mai, concediile medicale vor fi acordate după o cu totul altă metodologie. Astfel, potrivit noilor reglementări, pacientul care solicită un concediu medical va trebui să completeze o declaraţie pe propria răspundere, prin care este de acord să anunţe angajatorul, în termen de 24 de ore, cu privire la incapacitatea de muncă şi să indice adresa la care poate fi găsit pe perioada concediului medical.
Făcând acest lucru, îşi dă implicit acordul de a fi verificat la adresa indicată în declaraţie, între orele 8 - 11, 12 - 17 şi 18 - 20. Prin aceeaşi declaraţie pacientul se declară de acord ca în cazul nerespectării acestor condiţii să i se sisteze plata indemnizaţiei pentru concediul medical.
Reprezentanţii plătitorului indemnizaţiei, fie angajatorul pentru primele cinci zile, fie Casa de Asigurări de Sănătate pentru celelalte zile se vor duce, însoţiţi, dacă este cazul de un reprezentant al Poliţiei, la adresa indicată în declaraţie şi vor verifica dacă persoana res