Pentru a putea aduce maşina electrică în România, Guvernul trebuie să asigure mai întâi infrastructura necesară. Iată ce spune la RFI jurnalistul Vlad Mitrache, de la revista auto Top Gear. Premierul a anunţat recent că a cerut înfiinţarea unui comitet interministerial, care să realizeze o strategie naţională pentru maşina electrică.
Pentru a putea aduce maşina electrică în România, Guvernul trebuie să asigure mai întâi infrastructura necesară. Iată ce spune la emisiunea Planeta Verde de la RFI jurnalistul Vlad Mitrache (audio), de la revista auto Top Gear.
Premierul a anunţat recent că a cerut înfiinţarea unui comitet interministerial, care să realizeze o strategie naţională pentru maşina electrică.
"Nu autovehiculul va genera infrastructura, ar trebui să fie exact invers. O dată e problema alimentării propriu-zise. Se ştie că în România foarte puţini oameni au garaj, deci maşina stă în stradă, nu văd cum o să facă o reţea de prize pe stradă şi cum o să poată să ţină sub control toată treaba asta. Mai există o altă posibilitate : toţi producătorii să standardieze cumva bateriile, acumulatorii adică. Şi atunci ar însemna un schimb mult mai rapid : mergi la benzinărie, la staţia de reîncărcare, scoţi bateria, o laşi acolo, iei alta gata încărcată, o pui în maşină şi ai plecat mai departe", explică Vlad Mitrache.
Premierul Emil Boc a declarat că la început, acest automobil va fi mai scump, dar că pe parcurs, preţul va deveni unul accesibil.
Introducerea acestui nou model de autovehicul va reduce dependenţa de carburanţi, va diminua gradul de poluare şi va conduce la construcţia unei infrastructuri, având în vedere că aceste maşini vor necesita echipamente speciale, precum bateriile electrice, a precizat Emil Boc.
"Aşa cum cu zeci de ani în urmă, dar nu cu foarte mulţi, când apărea primul computer, care nu încăpea într-o jumătate din s