Centrul de Jurnalism Independent trage un semnal de alarmă privind lipsa de transparenţă a contractelor de publicitate pe care statul le are cu instituţiile media. Din 15 ministere publice au răspuns doar 7 la solicitarea organizaţiei dar şi acestea cu date incomplete.
Centrul de Jurnalism Independent trage un semnal de alarmă privind lipsa de transparenţă a contractelor de publicitate pe care statul le are cu instituţiile media. Din 15 ministere publice au răspuns doar 7 la solicitarea organizaţiei dar şi acestea cu date incomplete.
Directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, Ioana Avadani, spune că în ceea ce priveşte publicitatea publică nu se ştie câţi bani s-au dat anul trecut pe publicitatea de la stat, asta pentru că Guvernul nu dă niciun răspuns.
“ Aş fi vrut să vă pot spune câţi bani s-au cheltuit pe publicitate publică în 2008 şi 2009. Nu pot să vă dau această cifra dintr-o raţiune simplă: Guvernul nu a răspuns la acestă întrebare.
Dacă ar fi să semnalez un luncru îngrijorător ar fi că nu ştim câţi bani s-au dus pe publicitatea publică, nu ştim cine i-a incasat şi nu putem să aflăm cine i-a încasat şi pentru ce servicii. Este primul mare semnal de alarmă.”
În 2009, presa a semnalat mai multe cazuri în care instituţii publice au încheiat contracte de publicitate cu instituţii media, de multe ori cumpărând direct sau prin intermediari ştiri favorabile despre activitatea ministerului sau a politicianului care îl conducea. Directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, Ioana Avadani
Centrul de Jurnalism Independent trage un semnal de alarmă privind lipsa de transparenţă a contractelor de publicitate pe care statul le are cu instituţiile media. Din 15 ministere publice au răspuns doar 7 la solicitarea organizaţiei dar şi acestea cu date incomplete.
Centrul de Jurnalism Independent trage u