United Airlines si Continental Airlines au confirmat luni fuzionarea celor doua companii. Noua entitate, botezata United, ar putea deveni cea mai mare companie aeriana a lumii, daca autoritatile americane vor autoriza acest acord, relateaza Le Figaro.
Nou-nascutul este un gigant, in conditiile in care United va avea o capitalizare bursiera de peste sase miliarde de dolari, peste Delta Airlines.
Paritatea de schimb va fi de 1,05 actiuni United Airlines pentru o actiune Continental, tranzactia fiind evaluata la 3,2 miliarde dolari. Actionarii United Airlines vor detine 55% din capitalul United, in timp ce cei de la Continental vor primi 45%.
Cele doua companii aeriene se asteapta ca, in urma fuziunii, sa realizeze economii potentiale de 1 - 1,2 miliarde dolari in urmatorii trei ani.
United va fi condusa de actualul director al Continental, Jeff Smisek, in timp ce presedintele UAL, Glenn Tilton, va fi presedinte non-executiv cel putin pana in 31 decembrie 2012.
In 2009, UAL a avut o cifra de afaceri de 16,33 miliarde de dolari, iar Continental 12,6 miliarde, ceea ce inseamna ca noua companie ar putea ajunge la cifra totala de afaceri de 29 miliarde dolari.
Acest anunt vine la doi ani dupa esecul negocierilor dintre cele doua companii - din cauza sindicatelor si a costurilor integrarii operatiunilor - si la doua saptamani dupa oprirea negocierilor dintre US Airways si United Airlines.
Acum, ramane de vazut doar daca autoritatea americana care reglementeaza concurenta va aproba acest proiect. United Airlines si Continental Airlines au confirmat luni fuzionarea celor doua companii. Noua entitate, botezata United, ar putea deveni cea mai mare companie aeriana a lumii, daca autoritatile americane vor autoriza acest acord, relateaza Le Figaro.
Nou-nascutul este un gigant, in conditiile in