Trecerile de pietoni de pe străzile Craiovei sunt pe cale de dispariţie.
Şterse de vreme, din cauza proastei calităţi a vopselei sau din pricina reabilitării drumurilor, zebrele nu mai pot fi curând resuscitate. Marcajele rutiere sunt realizate în urma licitaţiei publice, iar procedura iniţiată în sistem electronic de Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova este sortită eşecului, după ce un candidat a prezentat o ofertă care sfidează preţurile. „Noi am solicitat lămuriri societăţii, al cărei nume nu putem să-l facem deocamdată public, licitaţia electronică fiind încă în desfăşurare. Pot să confirm că, într-adevăr, preţul materialelor este la jumătate din cele de pe piaţă şi care sunt oferite de obicei“, a spus directorul general al RAADPFL Craiova, Ion Petre. Au rămas fără zebre majoritatea marilor artere de circulaţie din Craiova.
Semnalizarea ideală
Legea prevede ca trecerile de pietoni să fie semnalizate prin indicatoare rutiere sau marcaje, astfel încât, din punct de vedere legal, administratorul drumului să fie acoperit acolo unde nu sunt zebre, dar există indicatoare. Potrivit şefului Biroului Poliţiei Rutiere Craiova, comisarul Emil Zuican, marcajul rutier asociat trecerii de pietoni, zebra, are utilitatea lui chiar în situaţia în care trecerea este semnalizată prin indicator. „Semnalizarea ideală a unei treceri de pietoni este aceea în care există şi indicator, şi marcaj rutier. Pot apărea oricând situaţii în care indicatorul să fie mascat, tot aşa cum este evident că trecerea de pietoni se observă mai uşor dacă este semnalizată şi cu zebra, mai ales în cazul străzilor cu mai multe benzi pe sens“, a spus Zuican.
Bulevardul Râului, pericol public
Mai mulţi craioveni ne-au sesizat în ultima vreme că bulevardul Râului a devenit pericol public după deschidere