Unii profesori din Timişoara au renunţat la metodele clasice şi predau prin mijloace practice de ultimă generaţie. Şcolarii timişoreni au spus adio plictiselii la ore cu ajutorul noilor tehnologii și învaţă încă din clasa I să scrie pe o tablă modernă.
Elevii care învaţă la Liceul Pedagogic „Carmen Sylva" nu mai au nevoie nici de cretă, nici de marker. Tabla din clasa lor este de fapt un uriaş ecran touchscreen.
„Tabla este conectată la computerul din clasă şi la internet. Imaginea vine de la videoproiector. Pot coborî o pagină cu degetul, le pot pune filme de pe internet şi o pot folosi ca alfabetar", explică învăţătoarea Eliţa Dogar.
Schimbări în ton cu noile tehnologii s-au produs şi la temele pentru acasă, care au devenit interactive. Picii scriu tema direct pe calculator şi o postează apoi pe platforme internaţionale unde pot fi văzute de mii de elevi din întreaga lume.
Elevii din clasa a V-a rezolvă problemele la matematică pe internet şi sunt verificate de profesori on-line. „Dacă sunt în regulă le dau un steguleţ. Copiii ştiu atunci că pot posta tema pe care au realizat-o, pentru a fi văzută de toţi elevii de pe platformă", spune diriginta clasei, Petronela Verendean.
Profesorii folosesc astfel de tehnologii pentru ca elevii să fie mai dornici şi mai implicaţi în proiectele de la clasă. Cu toate acestea, unii psihologi sunt de părere că metodele multimedia nu pot înlocui profesorul şi că prea multă tehnologie ar putea produce efectul contrar: superficialitate.
Pericol de superficialitate
„Când citeşti o carte, revii din când în când la un rând, te face să reflectezi. Când vezi ceva pe tabla multimedia, nu mai revii la nimic. Treci peste. Aşa, copiii pierd conţinuturile care devin cultură", este de părere psihologul Ştefan Buzărnescu. Părinţii sunt de acord cu noul stil de lucru în şcoli, cu condiţia să se lucreze