Cat ii trebuie unui producator nou intrat pe piata sa negocieze si sa investeasca in aducerea produsului foarte aproape de consumator? Sumele ajung si la ordinul zecilor de mii de euro, iar negocierile se finalizeaza si dupa cateva luni. Marian Moise, directorul companiei Ostrovit care detine brandul de vin Domeniile Ostrov, a povestit pentru DailyBusiness.ro care sunt etapele si cele mai fierbinti teme ale negocierilor.
Compania Ostrovit a intrat la inceputul acestui an pe piata de vin din Romania, dupa ce in ultimii 4 ani a investit in jurul a 20 mil. euro pentru a replanta sute de hectare de vie cu struguri de vin, in loc de struguri de masa, dar si pentru construi o fabrica de vin. Munca a inceput sa dea roade, insa compania a ajuns abia la jumatatea drumului, iar acum se continua cu o noua etapa: cea prin care vinul trebuie adus cat mai aproape de consumator.
Primul producator de vin care si-a asociat numele cu o echipa de fotbal, scotand pe piata un vin denumit Steaua, compania inregistreaza vanzari de circa 150.000 de sticle de vin pe luna.
Pana in prezent, firma are contracte cu circa 100 de localuri din Bucuresti si circa 150-200 din restul oraselor din Romania, fiind prezenta de asemenea in mai multe retele de supermarket-uri sau magazine tip discount. Printre cele mai recente contracte semnate se numara cel cu Real.
Managerul a mentionat ca exista lanturi de hypermarket-uri si restaurante cu care negociaza de cateva luni prezenta pe raft. Problemele nu sunt doar de ordin comercial, ci si anumite chestiuni tehnice, cum ar fi faptul ca restaurantele isi schimba meniurile doar periodic. "Apoi urmeaza discutia despre promovarea la punctul de vanzare. Vrei sa vii la mine, te costa atatea actiuni de trade marketing (promotii si evenimente pentru clientii restaurantului - n.r.). Sunt lanturi de restaurante care cer taxe de