Kurt Strohmayer, fostul CEO de la Hotelul Marriott, conduce firma pe care a înfiinţat-o anul trecut şi spune că, în ciuda crizei, a birocraţiei şi a infrastructurii, România este raiul investitorilor. Sursa: CODRIN PRISECARU
Îi place România şi nu intenţionează să plece de aici prea curând pentru că este convins că a descoperit o mină de aur.
După şase ani petrecuţi în fruntea Hotelului Marriott, din Capitală, Kurt Strohmayer a pus pe picioare propriul business în România - el oferă consultanţă pentru antreprenorii care doresc să investească în sectorul turistic din România.
Are cunoştinţe solide în domeniu, după 30 de ani de experienţă, contacte şi ştie metehnele sistemului ca pe propriul buzunar. Aceasta pare a fi, de altfel, cheia succesului pentru investitorii străini - posibilitatea de a dribla birocraţia şi a învăţa sistemul, pentru a putea să se folosească de caracteristicile lui.
Rezultatele nu s-au lăsat aşteptate, spune el - cererile curg atât din partea străinilor, cât şi a românilor.
„În prezent, conduc un proiect pentru un hotel la Cluj, şi un alt proiect pentru un complex turistic la Snagov. În ambele cazuri, investitorii sunt români”, povesteşte Kurt Strohmayer.
Potenţial investiţional în turism şi „energie verde”
Fostul CEO de la Marriott consideră că turismul din România încă mai poate fi exploatat.
„De exemplu, aici nu există încă resorturi de lux sau spa-uri. Sau infrastructură la munte - în acest domeniu trebuie să se muncească mult, pentru că facilităţile din prezent cam lasă de dorit. Din acest motiv, românii preferă să plece la schi în străinătate, în Austria sau în Italia. Cei mai mulţi ar rămâne în ţară şi şi-ar cheltui banii aici, dacă hotelurile şi infrastructura de la munte ar fi mai bune”, consideră Strohmayer.
Potrivit acestuia, Româ