Bulgarii au înfipt pilonii viitorului pod Vidin-Calafat până pe partea românească a fluviului. Termenul de finalizare a fost mutat de Comisia Europeană din 2010 în 2012. În acest fel, autorităţile noastre ar avea răgazul necesar realizării infrastructurii de pe malul bulgăresc.
Vecinii bulgari au ajuns cu podul Vidin - Calafat pe şenalul navigabil al Dunării, aflat pe partea românească a fluviului, a relatat primarul din Calafat, Mircea Guţă. „Au ajuns pe şenalul navigabil, lucrează la piloni deocamdată. Circulaţia fluvială nu este afectată. Vasele sunt dirijate, iar lucrările sunt semnalizate, inclusiv luminos, pe timp de noapte“, a precizat primarul. Mircea Guţă spune că în această perioadă se lucrează intens şi la infrastructura rutieră aferentă piciorului românesc al podului. „Firma spaniolă Azvi şi-a luat subantreprenori, care execută lucrări în această perioadă“, a mai afirmat acesta.
Berceanu spune că el a obţinut amânarea de la UE
Agenţiile bulgare de presă, citate de cele româneşti, au anunţat recent că ţara vecină a obţinut de la CE extinderea cu doi ani a termenului de finalizare a lucrărilor, din 2010 în 2012. Românii au avut şi ei câteva diferende cu spaniolii de la Azvi, care execută infrastructura pe malul românesc. Prin prelungirea termenului, se speră ca şi pe malul românesc lucrările să fie gata până la realizarea podului. Ministrul român al transporturilor, Radu Berceanu, susţine, în mod surprinzător, că el este cel care a reuşit decalarea termenului pentru execuţia podului.
„Bulgarii nu au obţinut nimic. Am fost recent împreună cu domnul preşedinte Traian Băsescu la Barroso (Jose Manuel Barroso - preşedintele Comisiei Europene - n.r.). Ce am discutat cu Barroso nu poate să fie pus pe seama că nu ştiu ce au obţinut bulgarii. Nu era nici un bulgar pe acolo. Noi am discutat despre proiectele ISPA şi am cerut c