Piaţa de medicamente a crescut în primul trimestru cu 21,4%, la 602,1 milioane euro, evoluţie susţinută de produsele cu prescripţie şi retail, potrivit datelor firmei de cercetare a pieţei IMS Health România. În volum, piaţa a urcat cu 1%, la 125,7 milioane unităţi. În intervalul similar din 2009 din punct de vedere cantititiv a fost consemnată o scădere de 7%, la 124,4 milioane unităţi, iar valoric o creştere, în euro, de 3,3%, la 496 milioane euro. În monedă naţională
Piaţa de medicamente a crescut în primul trimestru cu 21,4%, la 602,1 milioane euro, evoluţie susţinută de produsele cu prescripţie şi retail, potrivit datelor firmei de cercetare a pieţei IMS Health România.
În volum, piaţa a urcat cu 1%, la 125,7 milioane unităţi. În intervalul similar din 2009 din punct de vedere cantititiv a fost consemnată o scădere de 7%, la 124,4 milioane unităţi, iar valoric o creştere, în euro, de 3,3%, la 496 milioane euro.
În monedă naţională, vânzările de medicamente în primele trei luni din 2010 au avut un ritm de creştere inferior celui din perioada anterioară de referinţă. Astfel, în ianuarie-martie piaţa de medicamente a fost mai mare cu 17,3%, ajungând la 2,47 miliarde lei, în timp ce în primele trei luni 2009 segmentul farma a crescut cu 19,3%, la 2,11 miliarde lei.
În perioada 1 aprilie 2009 - 30 martie 2010, valoarea totală a pieţei farmaceutice româneşti era de 9,15 miliarde lei, în creştere cu 18,1% faţă de aprilie 2009-martie 2010, din care 8 miliarde lei segmentul de retail (+23,1%) şi 1,14 miliarde lei cel de spitale (-8,1%). În euro, valoarea pieţei locale de profil a fost, în intervalul menţionat, de 2,17 miliarde euro, în avans cu 7,7%.
Medicamente mai puţine vândute către spitale
Pe canale de distribuţie, în timp ce vânzările piaţa farmacilor a consemnat în monedă europeană o creştere puternică, pe cea a spitalelor se c