Desi o mare parte din companiile locale au taiat bugetele pentru training din cauza recesiunii, unii manageri inca isi pastreaza increderea in eficienta sesiunilor de pregatire. Liderii companiilor locale sunt individualisti, nu stiu sa lucreze in echipa si nici sa se organizeze sau sa-si planifice activitatile. Este trainingul un moft al boom-ului economic sau poate fi folositor si in vremuri negre?
"Am constatat ca liderii au probleme cu planificarea si organizarea activitatilor, dar si cu partea de inovare si creativitate. Pentru ca un manager sa poata delega mai bine, sa stie sa motiveze oamenii, sa ofere feedback sau sa faca orice altceva care implica abilitati de management, trainingul trebuie sa inceapa de la nivel functional, pentru a ajuta la derularea acelor comportamente efective", sustine Stelian Marian, managing director al firmei de consultanta in resurse umane Human Capital Solutions.
Compania HCS livreaza un program de training si dezvoltare care utilizeaza tehnici care poarta denumirea de "brain fitness", pe care le cupleaza simulari de business, in asa fel incat zona responsabila de luarea deciziilor din creier devine mai maleabila, iar managerul este pus sa practice luarea deciziilor din nou, in alte situatii, pentru a-si corecta nevoia de instruire. Criza a creat un context incert, iar una dintre cele mai mari nevoi ale managerilor este sa inteleaga cum sa ia decizii in astfel de perioade.
"Managerii trebuie sa invete cum sa reduca incertitudinea contextului de afaceri in care activeaza, structurand situatii complexe, dar delimitate informational, iar apoi evaluand gradul de risc al scenariilor de actiune identificate. Cei mai multi manageri opereaza dupa primul nivel si se orienteaza pe baza deciziilor anterioare, intr-un cadru destul de restrans", mai spune Marian.
Silviu Hotaran, fostul CEO al Microsoft Ro mania,