Farmec: 2009 imprevizibil, dar cu creşteri pentru piaţa de cosmetice; 2010 an de creşteri moderate
Anul trecut toate companiile de profil şi-au regândit strategiile şi bugetele
Piaţa de cosmetice din România a avut parte în 2009 de un an imprevizibil, însă, care nu s-a lăsat fără creşteri, în timp ce 2010 va fi un an moderat, iar temele făcute anul trecut vor uşura viaţa companiilor de profil, sunt de părere reprezentanţii producătorului de cosmetice Farmec Cluj-Napoca. "2009 a început ca un an imprevizibil, în care fiecare companie şi-a regândit strategia şi bugetele. Industria cosmetică şi-a găsit însă resursele de a creşte în continuare, nefăcând parte dintre sectoarele cele mai afectate de noul context economic", a declarat pentru Curierul Naţional, Mircea Turdean, directorul general al Farmec Cluj-Napoca.
Produsele de îngrijire a feţei şi corpului au crescut atât în valoare, cât şi în volum, a mai precizat oficialul companiei clujene. "Este adevărat că tendinţa de creştere a fost moderată comparativ cu anii anteriori, însă chiar şi în 2009, piaţa produselor de îngrijire a feţei şi cea a produselor de îngrijire a corpului a crescut atât în volum, cât şi în valoare", a mai spus Turdean. Pentru anul în curs lecţiile făcute din 2009 vor ajuta companiile să treacă mai uşor de acest an care va fi marcat de creşteri moderate. "Ne aşteptăm la un an cu creşteri moderate, revenirea pieţei fiind antrenată de redresarea întregii economii. 2010 nu este însă un an mai greu decât cel anterior, pentru că am învăţat deja lecţia lui 2009 şi suntem mult mai pregătiţi să întâmpinăm schimbările din piaţă", a afirmat directorul general al producătorului de cosmetice.
Criza i-a făcut pe români mai atenţi la produsele autohtone
Potrivit reprezentantului Farmec, 2009 a fost un an în care românii au consumat mai raţional, dar în care produs