Lanţurile de magazine se extind în oraşele cu mai puţin de 200.000 de locuitori prin deschiderea de hipermarketuri în miniatură. Carrefour a investit pentru prima dată în „minihipermarketuri“. Recent şi-a făcut intrarea şi Metro, iar analiştii estimează că tot mai mulţi retaileri vor urma trendul.
Văzând că românii au din ce în mai puţin timp liber, marii retaileri au ales o nouă modalitate de a-i atrage la cumpărături: deschid din ce în mai multe supermarketuri, lângă casele clienţilor.
„Retailerii preferă să deschidă «minihipermarketuri» fie în oraşele din provincie, unde nu se pretează un magazin de mari dimensiuni, fie în zonele din marile metropole, unde pe o anumită rază de acţiune nu există niciun hipermarket", explică analistul în retail, Ciprian Moga.
Primii care au venit cu ideea de lansare a unei divizii de supermarketuri sunt francezii de la Carrefour, care deţin în România 22 de hipermarketuri, dar care s-au axat, în ultima perioadă, mai mult pe deschiderea de magazine mici, creând reţelele Carrefour market şi
Carrefour Express, care numără 26 de magazine.
„Planul de expansiune prevede un an bogat: deschiderea a zece supermarketuri si a unui hipermarket la Drobeta Turnu Severin", au declarat oficialii Carrefour. Potrivit reprezentanţilor companiei, principalul atu al supermarketurilor în faţa hipermarketurilor este rapiditatea.
„Întrucât cumpărăturile din supermarket sunt în principal axate pe produse de bază, alimentare, coşul fiind mai mic, rapiditatea trebuie să fie un atu. În plus, ne angajăm să fie un maxim de trei clienţi la o casă, prin deschiderea unei case suplimentare, dacă este cazul", au punctat reprezentanţii lanţului francez de magazine.
Retailerul francez a intrat pe segmentul de supermarketuri prin achiziţia, în octombrie 2007, a 21 de supermarketuri Artima de la fondul de investiţii Enterpri