Veniturile totale înregistrate anul trecut pe piaţa românească a telefoniei mobile au scăzut cu 14,2%, la 2,4 miliarde euro, sub nivelul din 2007, în timp ce numărul de abonamente şi cartele a crescut cu peste şase milioane în ultimii doi ani, la 29,1 milioane, potrivit estimărilor Orange. Astfel, afacerile companiilor de telefonie mobilă din România au crescut semnificativ în 2008 faţă de 2007, de la 2,5 miliarde euro la 2,8 miliarde euro, dar au coborât la 2,4 miliarde euro a
Veniturile totale înregistrate anul trecut pe piaţa românească a telefoniei mobile au scăzut cu 14,2%, la 2,4 miliarde euro, sub nivelul din 2007, în timp ce numărul de abonamente şi cartele a crescut cu peste şase milioane în ultimii doi ani, la 29,1 milioane, potrivit estimărilor Orange.
Astfel, afacerile companiilor de telefonie mobilă din România au crescut semnificativ în 2008 faţă de 2007, de la 2,5 miliarde euro la 2,8 miliarde euro, dar au coborât la 2,4 miliarde euro anul trecut, în timp ce numărul de cartele şi abonamente a urcat constant, de la 22,8 milioane la 27,8 milioane şi, respectiv, 29,1 milioane, reiese din datele prezentate într-un raport al France Telecom, care citează estimările Orange.
Din acest total, 10,3 milioane reprezentau în 2009 clienţi cu abonamente, acelaşi nivel ca în 2008, iar numărul cartelelor a crescut de la 17,5 milioane la 18,8 milioane anul trecut.
Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă în România a crescut astfel la 135% anul trecut, faţă de 129% în anul anterior.
Potrivit estimărilor companei franceze, Orange a avut în 2009 o cotă de piaţă de 37,8%, în timp ce Vodafone controla 33,2%, Cosmote - 23,8%, Zapp - 1,2% (însă această companie a fost cumpărată de Cosmote - n.r.) şi RCS/RDS - 4%.
Pe telefonie fixă, numărul clienţilor la nivelul întregii pieţe româneşti a scăzut de la 3,6 milioane la 3,4 m