Unul din doi romani nu stie ca exista ceea ce se numeste redirectionarea a 2% din venit. Dintre cei care stiu, o mare parte mizeaza pe Biserica, in timp ce restul banilor se duc in ordine spre SMURD, Salvati Copiii, Copiii in dificultate, Crucea Rosie si alte organizatii.
Ne intrebam care sunt motivele pentru care Biserica este preferata de romani, iar restul organizatiilor, adunate la un loc, de-abia daca o ajung. Secretul poate sta in comunicare, in faptul ca mesajul transmis de preoti ajunge la mai multa lume decat cel transmis prin mijloacele clasice de informare.
Biserica, preferata pentru redirectionarea a 2 la suta din impozitul pe venit
"E vorba de transparenta, pentru ca cei care ofera sunt informati constant, periodic, asupra destinatiei banilor. Atunci cand romanul, credinciosul, merge la biserica si vede ca din acel banut al lui, ca si din ce donatii se fac la biserica, functioneaza constant un asezamant prin care se ofera sprijin material sau sub alta forma unui semen al sau aflat in dificultate, normal ca se simte partas si, avand incredere in Biserica, opteaza ca si anul viitor sa ofere acel 2% pentru parohie sau un asezamant social", a explicat pentru Ziare.com, parintele Constantin Stoica, purtator de cuvant al Patriarhiei Romane.
Campanii de comunicare vs. ratiuni financiare
Parintele Stoica ne-a mai spus ca Biserica se ocupa de mult timp de partea de informare, care are loc la nivelul fiecarei parohii, venindu-se in intampinarea celor interesati atat cu formularele necesare, dar si cu mentionarea destinatiei sumelor oferite.
"Biserica a incercat sa-si rezolve problema prin campanii de informare prin mijloacele proprii de informare in masa", a precizat purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane.
De cealalta parte, in organizatiile laice, amploarea campaniilor de inform