Modelele Logan, Sandero şi Duster au câştigat cote de piaţă ameţitoare în întreaga lume, cucerind prin preţuri mici, mai ales în perioada crizei economice globale. Principala destinaţie a modelelor Dacia este Franţa, unde în trei luni s-au vândut peste 30.000 de unităţi. În schimb, în România s-au vândut mai puţine maşini decât în Maroc.
Mini-Dacia, la preţul de 5.000 de euro
Francezii vor peste 10.000 de Dustere
Franţa, cea mai mare piaţă pentru Dacia
În zece ani, de când Renault a preluat frâiele companiei româneşti, Dacia a devenit din maşina de cărat legume şi fructe, în producător de modele Sport Utility Vehicle (SUV). Mai mult, francezii, italienii sau nemţii stau la coadă să-şi cumpere o Dacia, şi asta nu doar pentru că este o maşină foarte ieftină.
Cum s-a ajuns aici?
În mare parte, cu ajutorul francezilor de la Renault, care în zece ani au investit 1,5 miliarde de euro în România, producând peste 1,45 milioane de vehicule Logan şi Sandero. Din acestea 950.000 au fost produse sub marca Dacia.
Mai mult, francezii spun că investiţiile Renault pe piaţa românească vor creşte cu 600 de milioane de euro până în 2011. De departe, cel mai comercializat model este Dacia Logan, în toate variantele de caroserie. Urmează Sandero, varianta compactă a Loganului, şi vedeta Duster, primul SUV din istoria mărcii româneşti.
Francezii italienii şi nemţii au cumpărat cele mai multe automobile Dacia, exporturile companiei româneşti în cele trei state europene însumând peste jumătate, din totalul de 80.000 de maşini exporatate de Dacia în primul trimestru."În topul pieţelor de export s-a produs o modificare în primul trimestru, prin faptul că Franţa a înlocuit Germania, acest lucru datorându-se continuării programului „Rabla" şi în 2010, a declarat Jerome Olive, directorul general Dacia.
România, punc