Un număr de 13.218 de elevi de clasa a VIII-a sunt evaluaţi marţi la limba şi literatura română, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Marian Banu. Potrivit acestuia, evaluarea se face în 207 centre de examinare.
Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare a elaborat zece variante de subiecte, în conformitate cu programa pentru evaluarea naţională la clasa a VIII-a şi cu modelul evaluărilor internaţionale. Subiectele au un nivel mediu de dificultate şi permit rezolvarea în 120 de minute, după cum anunţă Agerpres.
Mai citiţi şi:
Ce rezultate au elevii constănţeni la evaluarea competenţelor digitale?
Evaluare românească: una învăţăm, alta testăm
Extragerea variantei de subiect a avut loc marţi dimineaţă, varianta, al cărei număr nu a fost făcut public, urmând să fie transmisă către cele 1.425 de centre de comunicare, respectiv către toate inspectoratele şcolare judeţene, a precizat MECTS.
Conducerea fiecărei unităţi de învăţământ în care se susţine proba este responsabilă pentru stabilirea programului şcolar din zilele în care sunt programate probele. Sălile în care se susţine examenul au fost adaptate astfel încât elevii să fie aşezaţi câte unul în bancă, în ordine alfabetică.
Conform metodologiei în vigoare, evaluarea fiecărei lucrări se face de către doi profesori din unitatea respectivă de învăţământ, de regulă unitate şcolară cu personalitate juridică, iar în cazul în care nu există câte doi profesori la disciplinele la care se susţine evaluarea naţională, va fi solicitat un cadru didactic din cea mai apropiată unitate de învăţământ.
Evaluarea lucrărilor se va face "cu respectarea strictă a baremului unic de evaluare şi de notare", pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi complete şi 10 puncte din