Vânzările cumulate ale primelor 20 de companii farmaceutice din ţara noastră, care acoperă 75% din piaţă din punct de vedere valoric, au crescut, în primul trimestru, cu 20,3%, la 453,8 milioane de euro, potrivit datelor firmei de cercetare a pieţei IMS Health România. Restul de 25% din piaţa locală de medicamente este împărţit între 258 de companii de profil.
Potrivit Mediafax, în monedă naţională, afacerile primelor 20 de companii au totalizat 1,86 miliarde lei, cu 16,2% mai mari faţă de cele din ianuarie-martie 2009. Din punct de vedere cantitativ, volumul vânzărilor celor 20 de companii analizate, care reprezintă 78% din piaţă, a avut o uşoară scădere, de 1,7%, la 96,79 milioane unităţi.
Lider de clasament este producătorul elveţian Roche, cu vânzări de 60,59 milioane euro (249,4 milioane lei), în creştere cu 25,7%. Pe de altă parte, vânzările Roche în volum s-au diminuat cu 15,1%, la 751.000 de unităţi.
După ce la finele anului trecut grupul francez Sanofi-Aventis devenise lider pe piaţa farmaceutică românească, în urma preluării Zentiva, perfomanţele mai slabe din primul trimestru l-au plasat pe locul secund în clasament. Totodată, Sanofi a fost singura companie din cele 20 care a înregistrat o scădere a vânzărilor în valoare. Astfel, Sanofi-Aventis România a avut, în primele trei luni, o cifră de afaceri de 33,35 milioane de euro, cu 10,7% mai mică faţă de primul trimestru din 2009, iar în monedă naţională declinul a fost de 13,8%, la 137,2 milioane lei.
Împreună cu Zentiva, care se plasează pe locul 8, vânzările au totalizat în primul trimestru 54,11 milioane euro (222,6 milioane lei). Producătorul de medicamente Zentiva Bucureşti a avut în ianuarie-martie vânzări de 20,76 milioane euro (85,4 milioane lei), în creştere cu 6,2%.
Cele mai dinamice evoluţii din primele trei luni le-au avut AstraZeneca şi Johnson&Johnson, cu creşteri