La aproape cinci ani de la lansarea brandului PetromV, brand premium al Petrom, compania de petrol si de gaze decide ca toate cele 124 de benzinarii PetromV sa fie transformate fie in puncte de alimentare Petrom, fie in OMV.
Specialistii in branding spun ca PetromV nu poate fi considerat un esec strategic, ci un pas de trecere de la vechiul Petrom la un brand mai apreciat, OMV. Astfel, cea mai mare companie locala intra si ea in randul firmelor petroliere care in ultima perioada au anuntat mai multe schimbari de imagine.
"Prin lansarea brandului PetromV s-a realizat un transfer de credibilitate de la OMV catre Petrom. La acea vreme a fost un lucru bun, a insemnat apropierea de un nume care in mintea consumatorului era asociat cu un produs mai bun. Acum Petrom are un brand suficient de bun", spune Cosmin Alexandru, directorul general al Brandivia, companie de consultanta in branding.
Un alt motiv care ar putea justifica decizia Petrom ar putea fi reducerea de costuri prin scaderea numarului de branduri administrate. "Se realizeaza o sinergie de costuri. Este mult mai scump sa promovezi mai multe branduri si este un castig de vizibilitate sa fii prezent prin mai putine", mai spune reprezentantul Brandivia.
Petrom spune la randul sau ca renuntarea la brandul PetromV nu poate fi considerat un esec pentru companie, ci o strategie, gandita la nivelul anului 2005, de a improspata brandul Petrom si care in contextul ultimilor modificari din piata a trebuit sa fie regandita.
"Procesul de modernizare si improspatare prin care a trecut compania a fost reflectat intr-un brand nou, premium. Contextul economic precum si piata de rafinare si marketing s-au schimbat mult din 2005 si ne-am adaptat strategia la provocarile din mediul de business", spun reprezentantii companiei.
Petrom spune ca in ultmii ani a investit mai mult de 200 de milioa