La şapte ani după ce linia aeriană naţională a decis întreruperea zborurilor transatlantice, în urma pierderilor masive financiare înregistrate de companie până la scoaterea zborurilor, oficialii susţin că aceste curse vor fi reluate la finele anului 2010 sau cel târziu din 2011. Marin Anton, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, spune că deja a fost luată o decizie în acest sens.
„Decizia a fost luată. Analizăm economic mai multe soluţii (înaintate de către conducerea TAROM), iar zborurile vor fi reluate de la finele acestui an sau din 2011", a declarat ieri Marin Anton. Potrivit lui, TAROM analizează trei variante în privinţa aeronavelor care să fie folosite. Prima dintre acestea prevede deservirea zborurilor cu cele două vechi aeronave Airbus A310, folosite acum pe curse europene. A doua variantă implică închirierea de aeronave, în timp ce în al treilea scenariu, puţin probabil, TAROM va achiziţiona aeronave noi. „Ar fi nevoie de două aeronave de consum şi tonaj mic, cu o capacitate de 200-250 de locuri. Preţurile aeronavelor s-au înjumătăţit comparativ cu cele de dinaintea crizei", a spus secretarul de stat. El spune că s-ar dori ca linia aeriană să aibă patru zboruri săptămânale peste Ocean, „cât de des, dar cel puţin trei". Întrebat ce îl face să creadă că zboruri care erau falimentare în perioada 2000-2003 se vor arăta acum rentabile, Marin Anton a precizat că nerentabilitatea zborurilor Bucureşti-New York a fost conjuncturală în acei ani, fiind cauzată de criza industriei aviatice după atentatele de la New York din 2001.
Sarcină grea şi pentru americani
Operarea unui zbor transatlantic este o sarcină dificilă pentru orice companie aeriană. Delta Airlines (cea mai mare companie aeriană mondială după numărul de pasageri transportaţi, 161 milioane în 2009) operează direct doar sezonier ruta Bucureşti-New York, după ce în urmă cu câţiva