Chiar dacă nu la fel de afectată ca alte domenii, afacerea care se adresează adulţilor se confruntă cu scăderi ale vânzărilor ca urmare a recesiunii. Clienţii fideli au rămas constanţi şi în vremuri de restrişte, însă cheltuiesc mai puţin pe aceleaşi produse. Cea mai afectată este categoria serviciilor de tip masaj erotic sau videochat.
EXCLUSIV! Scandal de proporţii între Casa Armatei şi MISA pe teme sexuale şi de cenzură
Tot ce era interzis înainte de 1989 este astăzi „la vedere": reviste erotice, produse de sex-shop, casete video, producţii porno, dar şi târguri de gen. În ciuda acestei avalanşe de sexualitate care pare să ne copleşească, nu avem „cât ar trebui".
„Dacă trebuie să ne comparăm cu ţări din vestul Europei, atunci situaţia este tragică; acolo lumea înţelege şi consumă această industrie, pe când noi suntem dispuşi doar să încercăm asemenea produse", spune Albert Kiss, organizatorul celui mai longeviv eveniment de specialitate din România, Eros Show, apărut în 2005.
El dă exemplul Ungariei, unde, în cursul anului trecut, s-au produs peste 100 de filme XXX cu vedete locale şi nu numai, spunând că numărul producţiilor creşte exponenţial în ţări ca Italia sau Germania. „În Statele Unite, unde există cu adevărat o industrie de gen matură, cele mai afectate «ramuri» au fost cele ale producţiei de filme pentru adulţi, consumul direct de film erotic, online, publicaţii erotice şi altele", spune Kiss.
Recesiunea şi sexul
Pentru că în România piaţa nu este dezvoltată la nivelul celor din vestul Europei sau din SUA, efectele sunt pe măsura dezvoltării fenomenului. „Pierderile industriei nu au un efect major în economia de la noi, dar în cazul celor implicaţi în mod cert se simte un regres faţă de anii precedenţi, manifestat printr-o scădere a consumului de produse ce se găsesc în sex‑shopuri, dar şi un consum redus filme pentru a