Daniel Barbulescu, seful diviziei locale de inghetata a Unilever, spune ca Algida va arunca in lupta si in acest an investitii masive in promovare si distributie. Compania a unificat distributia Algida si Napoca, ceea ce ar putea aduce o acoperire mai buna a magazinelor din retail.
Cu un buget mai mare decat toti ceilalti jucatori la un loc, cea mai noua divizie adusa de Unilever in Romania a vandut in 2009 aproximativ 30 de milioane de inghetate. Valoric, vanzarile pot fi estimate la 15-20 mil. euro.
Barbulescu se asteapta insa ca si competitorii sai mari de pe piata sa joace in ofensiva in acesta an, dupa ce in 2009 Algida a fost singurul jucator cu o campanie nationala de promovare.
"Anul trecut noi am investit pe piata inghetatei cu circa 50% mai mult decat toti concurentii nostri la un loc", estimeaza seful Algida, fara a da insa detalii legate de sumele nete investite.
Majoritatea producatorilor romani au avut anul trecut bugete de marke-ting mai mici de o jumatate de milion de euro, in timp ce investitiile Algida in promovare au fost de ordinul mili-oanelor de euro.
2009 a fost primul an de operare a diviziei de inghetata a Unilever la nivel local. Compania si-a facut intrarea pe piata prin demararea importurilor de produse din portofoliul Algida si prin achizitia unui brand local, Napoca.
Aceasta este a doua lansare a Algida in Romania, dupa cea din anul 1995. Compania a decis sa opreasca exporturile in Romania in anul 1998, lasand astfel mai mult loc de crestere pentru producatorii romani.
Relansarea Algida cu o strategie agresiva de promovare, pe o piata inca dominata de companii cu capital romanesc, ar putea fi doar prima faza a concentrarii pietei in mainile unor investitori straini. Nestlé Ice Cream si Algida realizeaza impreuna aproximativ 30% din vanzarile de inghetata din Romania, pe o piata estimata la p