Emisiunea „Arena leilor”, de la TVR 2, îi pune faţă în faţă pe oamenii de afaceri dornici să investească şi pe întreprinzătorii care au idei bune, dar şi nevoie de finanţare.
„Arena leilor”, singurul business reality-show din televiziune, a devenit, din punctul de vedere al producătorilor, o alternativă pentru a pune pe picioare o afacere în această perioadă de criză. În timp ce multe firme au dat faliment, iar băncile sunt mai mult decât reticente când trebuie să aprobe un împrumut unei afaceri la început de drum, cel de-al şaselea sezon al emisiunii de pe TVR 2 a crescut în audienţă.
Încântaţi de perspectiva unei finanţări între 20.000 şi 100.000 de euro, dar şi de şansa unui parteneriat cu un om de afaceri puternic, tot mai mulţi aspiranţi se prezintă la casting cu proiecte mai serioase şi mai bine documentate.
„De când cu criza, participantul la «Arena...» a devenit mai deştept. Sigur, există încă mulţi oameni care vin atraşi de mirajul antreprenoriatului, dar fără să fi făcut un plan laborios. Reticenţa băncilor de a mai acorda împrumuturi se simte destul de serios, sunt din ce în ce mai mulţi oameni de afaceri care au confirmat deja (au afaceri în derulare), care vin să solicite investiţii, fie pentru extinderi, fie pentru a rezolva problemele generate de blocaje financiare ale clienţilor lor”, a spus Cosmina Nicolescu, producătoarea emisiunii.
Marius Ghenea, „leu” veteran
Cu o participare la cinci sezoane din şase, veteranul „leilor” este cunoscutul om de afaceri Marius Ghenea, care recunoaşte că dacă ar fi fost la început de drum s-ar fi aflat, cu siguranţă, candidat în „Arena...”. Ghenea a investit deja 200.000 de euro în proiecte.
„Am văzut în «Arena leilor» un extraordinar potenţial educativ pentru mediul antreprenorial românesc, iată de ce am participat în atâtea ediţii, deşi acest lucru