De 1 Mai s-a văzut încă o dată că românaşul nostru ştie să petreacă româneşte. Şi să bea tot "româneşte". Chiar şi atunci când se urcă la volanul maşinii. Aşa că, în zilele de 1 şi 2 mai, poliţiştii au întocmit 53 de dosare penale, dintre care 28 pentru alcool la volan şi 12 pentru conducere fără permis.
Deoarece alcoolul reprezintă cauza multor accidente de circulaţie, Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere, vorbeşte despre reintroducerea în Codul Rutier a "stării de ebrietate", scoasă în 2006, când medicii au motivat că nu pot stabili cu exactitate un diagnostic pentru această stare. "Deocamdată, acest lucru este la stadiul de discuţie. Vom vedea pe parcurs. Este posibil ca un şofer să aibă o alcoolemie foarte mare, dar starea sa psiho-fizică să nu fie foarte afectată.
La fel de bine este posibil ca o persoană să aibă o concentraţie mică de alcool în sânge, dar starea lui să fie serios afectată. În unele state, starea de ebrietate este probată de poliţist, iar în altele, de medic." Cu alte cuvinte, şoferii prinşi băuţi la volan vor trebui să demonstreze că pot duce mâna la nas şi pot să vadă bine cu un ochi acoperit.
România este singurul stat european care nu pedepseşte conducerea în stare de ebrietate, deşi românii au obiceiul de a se urca la volan după ce au băut un pahar în plus. Dacă propunerea Poliţiei Rutiere va trece de Parlament, vor fi sancţionaţi pentru conducere în stare de ebrietate şi şoferii care nu au o alcoolemie mare, dar ale căror reflexe sunt vizibil afectate.
Pe de altă parte, senatorii din Comisia juridică au avizat favorabil ieri o iniţiativă legislativă care propune ca persoanele care beneficiază de asistenţă medicală pentru "intoxicaţie etilică acută voluntară" să suporte contravaloarea acestor servicii. Aceste prevederi sunt cuprinse într-o propunere legislativă pentru modificarea şi