Mircea Eremia, general manager al Infiniti Romania, importatorul marcii nipone pe piata locala, spune ca si in 2010 clientii de masini premium doresc in continuare un discount cat mai consistent in momentul achizitiei, dar cea mai importanta ramane in continuare finantarea. Compania este controlata de AutoItalia, care mai detine si importurile marcilor grupului Fiat, cu afaceri de aproape 140 mil. euro in 2009.
Pe segmentul premium, in afara de discount, importatorii au demarat campanii de a atrage clientii nu numai prin pret, ci si printr-un program de finantare. BMW Group Romania dispune de sistemul BMW Financial Services, oferit impreuna cu Unicredit Leasing, aproape 70% din vanzarile marcii germane fiind in sistem leasing. In cazul Infiniti, importatorul colaboreaza cu RCI Leasing, companie parte a grupului Renault, care pe piata locala mai ofera finantare si pentru marcile Dacia, Renault si Nissan. Infiniti este parte a grupului Nissan, fiind divizia premium a constructorului nipon, comercializata pana anul trecut numai pe piata nord-americana si cea japoneza.
In cazul Infiniti, din cele 11 masini livrate anul acesta pana in ultima saptamana din aprilie, cinci au fost vandute prin RCI Leasing, in timp ce ceilalti sase clienti au cumparat masina fie cash, fie printr-o alta companie de leasing. Chiar si asa, in momentul vizitei in showroom, alaturi de finantare, unul dintre principalele "subiecte" de discutie il reprezinta discountul.
"Acum orice client de masina premium vine sa ceara un discount, atat timp cat aceasta este piata. Si noi acordam clientilor discounturi, insa nu facem o campanie bazata pe pret. In anumite limite discutam in formula directa cu clientul discountul pe care il oferim", a spus Eremia, care a subliniat ca de obicei reducerea practicata este de cel mult cateva procente.
Pretul mediu al unui model Infiniti comercial