SDI (Strength Deployment Inventory) este un instrument de învăţare/dezvoltare oferind o înţelegere a motivaţiilor care dictează comportamentul uman. "Folosirea lui conduce la o apreciere şi înţelegere a punctelor forte personale pe care le folosim în relaţionarea cu ceilalţi, la o mai bună comunicare inter şi intradepartamentală", a declarat, pentru Curierul Naţional, Alina Bănescu, managing partner la Brainovate.
Potrivit acesteia, acest instrument este utilizat şi în România, încă din anul 2005, însă nu a avut un succes foarte mare în rândul firmelor locale dar situaţia actuală a schimbat situaţia. "Companiile din România, asemeni celor din lumea întreagă, se văd acum nevoite să gândească şi să acţioneze diferit pentru a face faţă schimbărilor economice. Din nefericire obiceiurile vechi dispar greu, iar cea mai mare provocare este managementul rezistenţei la schimbare. Partea bună e că românii se adaptează remarcabil de uşor dacă circumstanţele sunt potrivite", ne-a mai spus Bănescu. Reprezentantul Brainovate susţine că SDI este printre puţinele instrumente cu aplicabilitate şi rezultate imediate. În lumea întreagă clienţi precum T-Mobile, Procter & Gamble, British American Tobacco, Johnson & Johnson, Kodak, Hewlett-Packard, IBM, PricewaterhouseCoopers sau Boeing recomandă utilizarea acestui instrument.
SDI este un instrument bazat pe un chestionar uşor şi rapid având la bază 7 sisteme de valori motivaţionale. Multă lume consideră SDI ca fiind un manual pentru lucrul cu oamenii, dezvoltând relaţionări pozitive atât în starea de bine, dar şi în situaţii conflictuale. Este în acelaşi timp şi memorabil, sistemele motivaţionale fiind încadrate într-un triunghi format din trei culori de bază şi amestecurile dintre ele. Culorile oferă un limbaj care ajută la înţelegerea motivaţiilor individuale, la depăşirea barierelor personale şi la depersonalizare