Autostrăzile A1 şi A2 au fost închise iarna trecută din cauza zăpezii. Firma care câştigase contractul de întreţinere multianuală a celor două autostrăzi, Sraco Delta ACM (deţinută de un apropiat al primarului PDL Liviu Negoiţă), nu a făcut însă deszăpezirea pentru că firma PA&Co, a lui Costel Căşuneanu, a blocat licitaţia prin contestaţie. Aceeaşi situaţie îi ţine pe loc şi pe câştigătorii licitaţiilor pentru întreţinerea ma-jorităţii drumurilor naţionale din Moldova. În plus, acelaşi Costel Căşuneanu împreună cu Dorinel Umbrărescu, patronul Spedition UMB, au blocat anul trecut prin contestaţie ajunsă în instanţă construcţia Coridorului 4 paneuropean Deva-Orăştie. Licitaţia va fi reluată anul acesta.
„În momentul de faţă, avem proiecte de sute de milioane de euro blocate şi de doi ani din cauza diverşilor constructori şi regi ai şoselelor care au făcut un sport naţional din contestaţii. Dacă au dreptate contestă, dacă n-au dreptate tot contestă, ca să poată apoi să ceară bani de la câştigătorul de drept ca să-şi retragă contestaţia", au declarat pentru România Liberă surse oficiale.
Astfel de situaţii şi alte mii asemănătoare ar trebui să dispară în urma modificării Legii achiziţiilor publice. Depunerea contestaţiilor doar la finalul licitaţiilor, scurtarea perioadei de soluţionare a reclamaţiilor şi limitarea plafonului de majorare a contractului iniţial prin acte adiţionale la 20% sunt principalele propuneri de modificare a Legii achiziţiilor publice făcute de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP). Pentru adoptarea noii legi este însă nevoie de acordul Comisiei Europene, având în vedere că achiziţiile publice făcute în România sunt legate de bugetul comunitar.
Adio contestaţii!
Noul proiect de lege îşi propune să preîntâmpine blocarea lucrărilor, susţine Cristina Trăilă, şefa ANRMA