- Diverse - nr. 540 / 5 Mai, 2010 Clasamentele estetice sunt intotdeauna subiective, "femeia fatala a secolului" fiind pe rand considerata de la Marilyn Monroe, la Uma Thurman, Claudia Schiffer, Gwyneth Paltrow, Kim Basinger, mai mult blondele cu ochi albastri, bust proeminent si picioare lungi. Nicidecum Bette Davis, Brooke Schields, Isabelle Adjani, Nastasia Kinski, Jodie Foster, Julia Roberts, cum am citit intr-un clasament recent, Sandra Bullok fiind dupa mai multe statistici (inclusiv Oscarul recent) mult mai talentata si mai frumoasa decat cea pe care a facut-o celebra un rol de... prostituata, care nu are nici bust, nici farmec, nici talent, opineaza critica de specialitate. In ceea ce priveste barbatii, de la Gary Cooper, care a ramas in istoria cinematografului chiar daca a refuzat rolul din "Pe aripile vantului", la Gerard Phillipe si Warren Beatty, cel din "Splendoare in iarba", cu cele mai multe femei din lume incepand cu Natalie Wood, pana la Robert Downey jr. in comedia exceptionala "Cum ti-e scris", in care joaca alaturi de Marisa Tomei, o actrita nu atat frumoasa, cat talentata, topurile au fost la fel de subiective in functie de idealul estetic al vremii respective. In cinematografia si scena romaneasca, cu regret, in afara de Teodora Mares, Manuela Harabor, Marina Procopie, Diana Gheorghian, Monica Davidescu, Laura Jianu, Andra Negulescu, Geanina Calinescu, Simona Mihaescu, unele chiar disparute din Romania sau de pe scena si ecran, nu prea mai gasim ca odinioara o Violeta Andrei sau Marina Vlady in Mona din "Steaua fara nume", Irina Petrescu in "Valurile Dunarii", iar de la frumosii Cristea Avram la Ovidiu Iuliu Moldovan (regretatul actor dorit de toate femeile fiind toata viata un insingurat), pana la Claudiu Bleont, idealul generatiei "Pas in doi" si "Rochia alba de dantela" in regia lui Dan Pita, Calin Nemes in "Undeva, in Est", regia Nicolae M