Compania Ford a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare a Automobile Craiova, astfel că AVAS a iniţiat un proiect de hotărâre de guvern pentru constituirea unei comisii interministeriale care să negocieze cu constructorul auto, potrivit Mediafax.
AVAS arată, în nota de fundamentare a proiectului de HG, că "din cele prezentate mai sus (n.r. vezi insert), rezultă complexitatea tranzacţiei Ford, precum şi necesitatea realizării într-un timp foarte scurt, atât a programului de restructurare, cât şi a programului de investiţii asumate prin contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni. (...) În contextul crizei economice şi financiare globale, care a afectat dramatic economiile din ţările cele mai dezvoltate, cu efecte dramatice pe piaţa producătorilor din industria auto din întreaga lume, Ford a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni".
Comisia va fi condusă de preşedintele AVAS, Aurelian Popa, instituţia asigurând, de asemenea, şi secretariatul comisiei.
Potrivit contractului încheiat în septembrie 2007, Ford România trebuie să îşi mărească producţia de peste 625 de ori într-un interval de un an şi jumătate, astfel încât să ajungă la un volum de peste 250.000 de unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.
La doi ani şi jumătate de la achiziţia uzinei din Craiova, Ford a asamblat aproximativ 400 de autovehicule, ceea ce însemnă că Ford România trebuie să mărească producţiea de 625 de ori într-un an şi jumătate.
Conform înţelegerii dintre cele două părţi, compania Ford va fi sancţionată cu până la 25% din preţul de cumpărare al societăţii dacă la Craiova se produc mai puţin de 200.000 de vehicule.
Preşedintele AVAS, Aurelian Popa, a afirmat că singura solicitare venită până în pr