Când a absolvit facultatea ştia să lucreze la toate maşinile unelte, să proiecteze orice tip de vehicul, să-l exploateze şi să-l conducă.
PROFIL
Născut 5 februarie 1945, Bratca
Studii Facultatea de Autovehicule Rutiere, Braşov
Familie Căsătorit, două fete
De numele lui Dinu Fodor se leagă sute de inovaţii în domeniul automobilistic. A absolvit şcoala braşoveană care avea o tradiţie prin cadrele universitare care au construit primele avioane, tractoare şi autocamioane. „Învăţam după un sistem superior, stil german. Am avut profesori foarte pretenţioşi, dar când am absolvit ştiam să lucrăm la toate maşinile unelte, să proietăm orice tip de vehicul, să-l exploatăm, să-l conducem. Pe vremea aceea nu puteai să îţi iei licenţa decât dacă aveai permis de conducere”, a spus Dinu Fodor. Profesorul orădean spune că primii zece ani după absolvire i-a petrecut în producţie. A lucrat la ITA, instituţia de transporturi şi autovehicule unde a avut de altfel şi primele brevete de inovaţie, raţionalizări şi invenţii. „Am creat un dispozitiv pentru măsurarea jocurilor la volan. Acesta a fost raţionalizat la nivel naţional. Apoi am realizat un dispozitiv de tăiere cu plasmă pentru caroserii şi unul de spălare şi uscare rapidă pentru autovehicule cu gabarit depăşit”, ne-a povestit profesorul orădean.
Profesorul-pilot
Profesorul a ajuns să predea la Universitatea din Oradea în anul 1979. „Cred că mi-au trecut prin mână opt mii de studenţi. Aveam cam două sute pe an”, spune Dinu Fodor. Are doar două regrete. „Parcă timpul a trecut prea repede cu atâtea preocupări şi nu am reuşit să transmit cunoştinţele mele unui număr mai mare de tineri, în domeniile automobilism şi radioamatorism”, a recunoscut profesorul. Îşi aduce aminte însă cu plăcere de perioada în care a fost chemat în armată. La Lipova la cunoscut pe compozitorul Marius Ţeicu. „El era s