Peste zece centre comerciale de mari dimensiuni, plus zeci de hiper- si supermarketuri, doua malluri gigantice inaugurate in ultimele sase luni. Acesta este tabloul comertului modern din Bucuresti, unde toate centrele comerciale se lupta sa atraga cat mai multi vizitatori si, mult mai important, cumparatori, scrie revista BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).
"Am fost intr-un mall in Polonia la ora 14 si era plin-plin, 60% din centrele comerciale din Bucuresti nu ating traficul de acolo. Si cei din Polonia nu spuneau ca au 20.000 de vizitatori pe zi", comenteaza Bogdan Dancau, managing director al companiei care detine Militari Shopping Center din Bucuresti, unul din centrele comerciale inaugurate anul trecut.
Afirmatia vine in contextul discutiei despre numarul de vizitatori pe care mallurile din Bucuresti il inregistreaza, un factor determinant pentru afacerile din comert, dar si un element pe care proprietarii de centre comerciale il folosesc in general pentru a argumenta eventualul succes al proiectelor. Daca adunam datele comunicate de catre proprietarii si administratorii de proiecte comerciale din Capitala, rezulta ca unul din noua bucuresteni a trecut zilnic in 2009 printr-un centru comercial.
In plus, ultimele doua malluri deschise in oras, care sunt si cele mai mari din tara - AFI Palace Mega Fun si Sun Plaza - au inregistrat in primele zile de la deschidere peste 50.000 de vizitatori, perioada imediat dupa inaugurare fiind de altfel cea mai buna pentru un centru comercial, din acest punct de vedere.
Cel mai vizitat din Bucuresti nu este insa un mall nou, ci vechiul magazin Unirea, preferat pentru amplasamentul central si dupa schimbarile operate in mixul de chiriasi.
"In timpul saptamanii inregistram aproximativ 40.000 de vizitatori, dar numarul creste la 50.000-55.000 la sfarsitul saptamanii. Dupa ce am deschis zo