Noul ix 35 oferă un sistem 4WD automat, foarte versatil, capabil să gestioneze rularea maşinii în teren dificil şi să fie activ doar atunci când situaţia o cere.
În rest maşina funcţionează ca un vehicul 4x2 clasic, cu tracţiune faţă. Avantajul este legat de economia de carburant, angrenarea unei singure perechi de roţi în loc de două reducând dramatic consumul de motorină.
Cum funcţionează
Sistemul instalat pe Hyundai este compus din casetă de transfer, cuplaj electromagnetic, diferenţial spate cu alunecare limitată şi unitate electronică de gestiune ce conlucrează şi cu sistemele ESP şi ABS.
Pe suprafaţă de bună calitate, maşina funcţionează ca un 4x2 tracţiune faţă şi, progresiv, pe măsură ce este detectată alunecare relativă la roţi, cuplul motor este transferat şi la puntea spate, în proporţie de până la 50-50%.
Există şi funcţia 4WD Lock, ce blochează cuplajul central electromagnetic care are rolul diferenţialului central.
Funcţionarea întregului sistem are la bază semnalele transmise unităţii de gestiune de către senzorii de viteză unghiulară ai roţilor.
Pe baza lor, cuplajul multidisc electromagnetic este acţionat şi se realizează transferul de moment spre roţile din spate.