Sorin Mitrofan este unul dintre cei cinci funcţionari ai Primăriei care „urmăreşte" oraşul pe cele aproape 30 de camere de supraveghere.
De aproape un an, Sorin Mitrofan vede tot ce mişcă în Braşov. Lucrează la Serviciului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Primăriei Braşov şi are dispoziţie un sistem modern de supraveghere, alcătuit din aproape 30 de camere video, montate în mai multe puncte „sensibile" ale urbei.
Monitorizare permanentă
Imaginile captate sunt urmărite pe mai multe monitoare instalate într-un birou al Primăriei, dispecerii de serviciu putând alerta anumite servicii ale instituţiei sau chiar alte companii şi structuri care pot interveni pentru remedierea problemelor.
„Am lucrat aproape un sfert de veac la Metrom, parcurgând treptat toate treptele. Am început ca muncitor necalificat într-o secţie de turnătorie şi am ajuns inginer. Acum în fabrică mai lucrează doar vreo 60 de oameni, adică aproximativ jumătate din câţi aveam doar eu în subordine la un moment dat. După ce am fost disponibilizat, am stat o vreme, iar apoi am lucrat pentru alte două firme. În ianuarie 2008 am câştigat prin concurs un post de inspector la Serviciul de Străzi, iar de anul trecut am fost detaşat aici, la Dispecerat", ne-a spus inspectorul Sorin Mitrofan.
Dispecerii Primăriei trebuie să răspundă şi zecilor de apeluri primite la numărul de telefon 984: reclamaţii, sesizări sau simple păreri şi propuneri. Sorin Mitrofan recunoaşte că munca pe care o face este destul de grea, pentru că trebuie să stea ore întregi să supravegheze monitoarele pe care „curg" imaginile captate de camerele de supraveghere.
„Pe de altă parte nici să vorbeşti zilnic cu zeci de persoane, fiecare considerând că problema sa este cea mai importantă şi urgentă nu este uşor. Există o oarecare răspundere, însă este plăcut atunci când, după un timp, primeşti un telefon de