Unitatile administrativ-teritoriale din România care au acumulat datorii mai mari de 15% din bugetul local anual sau mai vechi de 90 de zile, cu exceptia celor aflate în litigiu, vor fi considerate insolvente si vor trebui sa prezinte un plan de redresare, iar în cazul în care acesta esueaza, sa îsi schimbe conducerea. De asemenea, procedura de insolventa poate fi declansata si daca respectiva institutie nu poate achita salariile angajatilor pe o perioada mai mare de 90 de zile de la data scadentei. Pâna acum tinea de domeniul fanteziei ca o primarie sa dea faliment, aidoma unei firme. Da, masurile par demne de un film regizat de Hitchcock, dar sunt cât se poate de reale, fiind stabilite în sedinta de ieri de Guvern, care a aprobat un proiect de lege în acest sens.
Potrivit actului normativ, procedura stabilita în situatia de criza financiara prevede cinci etape: sesizarea Directiei Finantelor Publice Judetene de catre Consiliul Local, adoptarea unei hotarâri privind existenta crizei financiare plus mandatarea ordonatorului de credite sa elaboreze un program de redresare, înregistrarea hotarârii în Registrul local pentru situatii de criza financiara al unitatii administrativ-teritoriale respective, constituirea unui comitet pentru situatii de criza la ordinul prefectului si trimiterea catre primaria respectiva a unui plan de redresare, întocmit de comitetul pentru situatii de criza.
Avem si o bomboana pe coliva primariilor falimentare: în cazul nerespectarii planului de insolventa de catre primar, administratorul judiciar poate propune suspendarea atributiilor acestuia.
Din nefericire, judetul Mures nu duce lipsa de asemenea primarii ajunse, din diverse motive, la fundul sacului cu bani. Atentie deci domnilor primari, la cum dramuiti banul public pentru ca s-a-ngrosat gluma!
Unitatile administrativ-teritoriale din România car