Romtelecom, numarul doi pe piata locala de servicii de internet prin linii fixe, si-a simplificat oferta de servicii de date si a inceput sa vanda la preturi diferite acelasi serviciu, in functie de competitia existenta la nivelul unei localitati, abandonand astfel strategia de a merge pe toate "pietele" din tara cu acelasi tarif stabilit de la "centru", indiferent de contextul local. Un client din Petrosani va plati astfel 3,5 euro pe luna pentru net fix la 2 Mbps, in timp ce in alte localitati tariful pentru exact acelasi serviciu poate fi de 4,2 sau 4,9 euro. Pe langa aceasta schimbare, Rom telecom a si redus de la 7 la 3 numarul de abonamente de acces la internet, adaptandu-si astfel oferta la stilul de lucru al celor mai puternici rivali: RCS&RDS si UPC. Cei doi operatori au doar doua, respectiv patru tipuri de abonamente la internet in portofoliu.
Aceasta este a doua schimbare majora din ul timii ani a ofertei de servicii internet a Romtelecom, prima dintre ele fiind reducerea, in mai 2007, cu 50% a tarifelor la internet. Care sunt motivele schimbarii radicale a ofertei Romtelecom, intrata in vigoare la finele lunii martie? Unul dintre cele mai importante este lupta Romtelecom de a-si pastra baza de clienti, o problema care avea o cu totul alta dimensiune in urma cu trei ani, cand compania nu avea 800.000, ci 170.000 de clienti pe net. In 2008 - un an de expansiune puternica a economiei, in care romanii si-au cumparat 1 milion de computere, Romtelecom a castigat 300.000 de clienti pe net, iar multi dintre ei au semnat contracte pe doi ani, care expira in 2010. In mod evident, compania se lupta sa nu-i piarda, a declarat pentru ZF Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si dezvoltarea afacerii la Romtelecom. "In conditiile actuale de piata, caracterizate de o competitie acerba pentru fiecare client, exista o tendinta naturala a tuturor operatorilor