Deşi au fost două incidente, brăilenii iau de bune cele 50 de tramvaie pe care germanii, austriecii şi olandezii le-au obosit deja. Şine tocite de vreme, tramvaie trecute de 20 de ani sau reţea electrică de pe timpul străbunicii. Aşa arată transportul în comun cu tramvaiul în Brăila secolului al XXI- lea.
În urmă doar cu câteva zile, un tramvai a luat foc în Parcul Monument, din cauza unui scurtcircuit. Din fericire, niciun călător nu a avut de suferit, însă, oamenii erau extrem de revoltaţi pentru că au fost nevoiţi să coboare din tramvai şi să se îndrepte pe jos către destinaţie.
„Nu e posibil domnule, pe banii noştri să fim daţi jos. De altfel dacă nu avem bilet la control suntem imediat amendaţi", spunea furios Dumitru Postelnicu, de 78 ani.
Aceeaşi situaţie a fost şi în Plantelor, unde alt tramvai a blocat minute bune traficul tot din cauza unui scurtcircuit.
La ora actuală, parcul de tramvaie, vechi de peste două decenii, numără 50 de bucăţi, iar 25 dintre ele deservesc zilnic sutele de călători. Trist este că toate sunt din import, Germania, Olanda sau Austria şi sunt SH-uri. Situaţia este cu atât mai dramatică, cu cât mai mult de jumătate dintre brăileni, peste 80 de mii, circulă cu tramvaiul.
„Populaţia Brăilei, dintre toate mijloacele de transport îndrăgeşte tramvaiul, 65 - 70 % merg cu acesta. Parcul are peste 20 de ani, iar unele tramvaie sunt chiar mai vechi. Toate au ajuns la noi în ultimii 10 ani. Sunt de concepţie relativ vechi, dar ca urmare a evoluţiei tehnicii au suferit modificări la echipamentul de bord astfel încât sunt în ton cu cerinţele celor care le exploatează", a precizat Cornel Săndulescu, directorul „Braicar" care a adăugat că nu au avut loc evenimente negative deosebite.
Modernizare: 10,4 km de şină
În ceea ce priveşte modernizarea şinelor de tramvai, Cornel Săndulescu spune