E clar că la vulnerabilitatea presei a contribuit din plin criza economică, nu încape îndoială.
Iarăşi, este de necontestat faptul că Traian Băsescu a pus umărul atât cât a putut la discreditarea jurnaliştilor din marile grupuri de presă. Este adevărat, în aceeaşi măsură, şi faptul că mulţi jurnalişti nu au rezistat presiunilor impuse de patroni şi au oferit publicului relatări părtinitoare.
Dar, nu e adevărat că Traian Băsescu a dus o "campanie" de discreditare a jurnaliştilor. Campanie, în sensul tare şi real al cuvântului, au dus televiziunile şi ziarele controlate de Vântu şi Voiculescu, iar această campanie de discretitare îl avea ca ţintă pe Traian Băsescu. De asemenea, jurnaliştii care "nu au rezistat presiunilor" sunt şi acum pe cai mari şi lucrează în forţă la erodarea prestigiului jurnaliştilor. În plus, derapajele totale ale unor jurnalişti rupţi în două de coloană au avut un singur rezultat: căderea liberă a tirajelor, şi asta nu mai ţine de criza economică.
Ce s-o mai lungim! Criza economică are o componentă morală, în aceeaşi măsură în care "cedările la presiuni" au o componentă economică. E clar că la vulnerabilitatea presei a contribuit din plin criza economică, nu încape îndoială.
Iarăşi, este de necontestat faptul că Traian Băsescu a pus umărul atât cât a putut la discreditarea jurnaliştilor din marile grupuri de presă. Este adevărat, în aceeaşi măsură, şi faptul că mulţi jurnalişti nu au rezistat presiunilor impuse de patroni şi au oferit publicului relatări părtinitoare.
Dar, nu e adevărat că Traian Băsescu a dus o "campanie" de discreditare a jurnaliştilor. Campanie, în sensul tare şi real al cuvântului, au dus televiziunile şi ziarele controlate de Vântu şi Voiculescu, iar această campanie de discretitare îl avea ca ţintă pe Traian Băsescu. De asemenea, jurnaliştii care "nu au rezistat pre