Volumul vânzărilor de ciment ale Lafarge în România a coborât în primul trimestru cu 42,3%, comparativ cu perioada similară din 2009, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile activităţii în construcţii şi a problemelor economice din regiune, a anunţat grupul francez. Modificarea preţurilor şi efectele mixului de produse şi clienţi au avut un efect negativ de 2,6% asupra activităţii Lafarge în România, se arată într-o prezentare a productorul de ciment şi materiale de co
Volumul vânzărilor de ciment ale Lafarge în România a coborât în primul trimestru cu 42,3%, comparativ cu perioada similară din 2009, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile activităţii în construcţii şi a problemelor economice din regiune, a anunţat grupul francez.
Modificarea preţurilor şi efectele mixului de produse şi clienţi au avut un efect negativ de 2,6% asupra activităţii Lafarge în România, se arată într-o prezentare a productorul de ciment şi materiale de construcţii privind performanţele grupului din primul triemstru.
Activitatea Lafarge în România pe piaţa cimentului s-a redus cu aproape 45% în primele trei luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009.
În Europa Centrală şi de Est, vânzările de ciment s-au diminuat, în volum, cu 32,8%, la aproximativ 1,3 milioane de tone. Pentru această regiune, în care este inclusă şi România, prezentarea menţionează că volumele au scăzut cu 21% în Polonia, cu 6% în Serbia şi cu aproape 40% în Rusia. Activitatea s-a restrâns cu 35%, iar preţurile au coborât cu puţin sub nivelurile din primul trimestru al anului trecut. Încasările, incluzând vânzările interdivizionale, au scăzut cu 32%, la 87 de milioane de euro.
"Aceste pieţe au fost afectate puternic în primul trimestru de condiţiile meteo nefavorabile şi activitatea economică redusă, ceea ce a dus la o pierdere operaţională de 17 milioane de euro", se arată în ra