Compania Ford a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare a Automobile Craiova, astfel că AVAS a iniţiat un proiect de hotărâre de guvern pentru constituirea unei comisii interministeriale care să negocieze cu constructorul auto. Ford Motor a achiziţionat în septembrie 2007 un pachet reprezentând 72,4% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro. Tranzacţia a fost analizată de Comisia Europeană, care a investigat condiţiile impuse de stat la pr
Compania Ford a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare a Automobile Craiova, astfel că AVAS a iniţiat un proiect de hotărâre de guvern pentru constituirea unei comisii interministeriale care să negocieze cu constructorul auto.
Ford Motor a achiziţionat în septembrie 2007 un pachet reprezentând 72,4% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.
Tranzacţia a fost analizată de Comisia Europeană, care a investigat condiţiile impuse de stat la privatizare. CE a concluzionat că Guvernul a acceptat un preţ de vânzare mai mic în schimbul asigurării de către compania americană a unui anumit nivel de producţie şi de ocupare a forţei de muncă.
Astfel, CE a considerat că România a acordat Ford un ajutor de stat ilegal în valoare de 27,56 milioane de euro şi a solicitat Guvernului să recupereze această sumă. După recuperarea integrală a ajutorului de stat, AVAS a rămas obligată să raporteze trimestrial stadiul îndeplinirii programului de restructurare.
Ulterior, Comisia a aprobat un ajutor de stat de 143 milioane de euro pentru un proiect de investiţii de 675 milioane de euro la uzina de la Craiova şi un ajutor de 57 milioane de euro pentru formarea profesională a angajaţilor.
Totodată, CE a aprobat acordarea unei garanţii de stat care să permită companiei Ford România să contracteze un împrumut de la BEI pentru a produce maşin