Drumul Naţional 66 (DE 79) Rovinari – Bumbeşti Jiu încă nu are un constructor care să îl modernizeze, cu toate că societatea din Ungaria, care în urmă cu trei ani a câştigat licitaţia, a primit numeroase păsuiri de la stat pentru a găsi o altă firmă de asfaltări.
Firma VEGYEPSZER ZRT Budapesta s-a răzgândit şi a renunţat la posibila colaborare cu societatea Delta ACM ’93 Bucureşti. Ungurii nu au reuşit să îi convingă pe românii de la Delta ACM să execute modernizarea în locul lor. Unul dintre motive ar fi şi preţul suspect de scăzut cu care a fost adjudecată lucrarea de reabilitare a DN 66 pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, respectiv 23,8 milioane de lei. Mai mult decât atât, din această sumă au fost cheltuite deja 4 milioane de euro, în condiţiile în care lucrările au fost demarate în 2007, iar din acestea nu a fost executat nici 5%. Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a acordat numeroase păsuiri firmei din Ungaria, în încercarea de a nu rezilia contractul şi de a nu organiza altă licitaţie, lucru care ar fi însemnat pierdere de timp. Cu toate acestea, dacă în vara anului trecut, când trebuia inaugurat drumul modernizat, se lua decizia rezilierii contractului, în prezent ar fi putut exista o nouă firmă care să continue lucrările începute de VEGYEPSZER ZRT Budapesta.
Alte propuneri, alte trageri de timp
Societatea din Ungaria a oferit cu aproape zece milioane de euro mai puţin pentru reabilitarea unui tronson de drum cu doar câţiva kilometri mai mic decât cel reabilitat de firma spaniolă FCC Construction, adică tronsonul Filiaşi - Rovinari. Spaniolii vor finaliza peste câteva luni modernizarea porţiunii de drum la care au început să lucreze în acelaşi an cu firma din Ungaria. În timp ce unii vor tăia panglica pentru inaugurare, alţii vor fi abia la începutul lucrării care i-a scos din minţi pe conducătorii au