Traficul wall-street.ro, publicaţie online cu profil economic deţinută de grupul InternetCorp, a crescut brusc, dintr-o eroare, la sfârşitul săptămânii trecute.
Potrivit Studiului de Audienţă şi Trafic Internet (SATI), numărul clienţilor unici care au accesat site-ul a crescut de la o medie de 30.000 - 40.000 pe zi, la peste 300.000 de vizitatori unici pe zi în weekend. Evoluţia este uimitoare, cu atât mai mult cu cât cele mai multe accesări nu vin din România.
Dragoş Stanca, directorul diviziei de new media a trustului Realitatea-Caţavencu, a semnalat pe blogul său problema şi a publicat date SATI conform cărora cele mai multe vizite au fost făcute din Turcia şi Columbia.
Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp, a explicat greşeala pe blogul lui Stanca: „Am supradimensionat din greşeală nişte costuri pe click şi nişte bugete de promovare, ceea ce ne-a dat o expunere foarte bună şi click-uri sau unici pe măsură". Site-urile web pot solicita unor companii specializate, contra cost, să plaseze bannere sau anunţuri text de promovare care să genereze un anumit număr de click-uri.
Pentru că nu şi-au supravegheat campania sau, pur şi simplu, pentru că au setat greşit câte accesări vor să atragă, cei de la wall-street.ro au avut parte de o creştere surprinzătoare a click-urilor, ceea ce le-a adus şi cheltuieli uriaşe. Potrivit lui Seceleanu, costul acestei erori este de peste 70.000 de dolari în trei zile.
Greşeala va fi anchetată în zilele urmăroare de comisia tehnică a SATI şi poate fi corectată, însă incidentul ar putea avea urmări negative asupra industriei online. „Astfel de derapaje nu fac deloc bine industriei new media din România, o industrie care are nevoie, mai mult ca oricând, de credibilitate", crede Dragoş Stanca.