Primăriile care nu-şi plătesc datoriile pot intra în procedură de criza financiară sau de insolvenţă, potrivit unui proiect de lege aprobat de Guvern. Executivul a promovat un act normativ privind stabilirea cadrului pentru redresarea economică a unităţilor administrativ teritoriale întrucât din 3.227 de primării, sunt peste 2.400 care nu pot să-şi plătească din taxe şi impozitele locale personalul propriu, ci din cota de TVA defalcată, a declarat ministrul administraţiei �
Primăriile care nu-şi plătesc datoriile pot intra în procedură de criza financiară sau de insolvenţă, potrivit unui proiect de lege aprobat de Guvern.
Executivul a promovat un act normativ privind stabilirea cadrului pentru redresarea economică a unităţilor administrativ teritoriale întrucât din 3.227 de primării, sunt peste 2.400 care nu pot să-şi plătească din taxe şi impozitele locale personalul propriu, ci din cota de TVA defalcată, a declarat ministrul administraţiei şi internelor, Vasile Blaga.
Potrivit actului normativ, acele unităţi care nu îşi plătesc datoriile vechi pot intra în stadiu de criză financiară şi apoi în stare de insolvenţă. Proiectul mai stabileşte modul în care primăriile pot ieşi din criza financiară sau din insolvenţă. "Acest proiect de lege reprezintă o protecţie faţă de agresivitatea creditorilor şi o garanţie pentru mediul de afaceri că îşi vor recupera datoriile", a spus Blaga.
Datoriile mai vechi de 90 zile, de peste 15% din buget atrag criza financiară
Vor fi declarate în procedură de criză financiară unităţile care nu mai pot plăti datorii mai vechi de 90 zile şi care depăşesc 15% din bugetul local anual şi care nu plătesc salariile angajaţilor pe o perioada mai mare de 90 de zile.
Procedura de intrare în criză financiară prevede cinci etape. În prima fază, ordonatorul principal de credite, care este primarul sau preşedintele Co