Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, a scăzut în primul trimestru, faţă de perioada similară din 2009, atât ca serie brută, cu 7,5%, cât şi ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 8,3%.
Scăderea din primele trei luni a fost cauzată de reducerea vânzărilor de produse nealimentare (-8,9% în serie brută şi -9,6% în serie ajustată), a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-7,4% brut, respectiv -8,1% ajustat) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-4,7%, respectiv -5,7%), se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS).
În luna martie, comparativ cu februarie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, a crescut pe ansamblu cu 18,6%, creştere înregistrată la toate componentele astfel: comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 23,4%, vânzările de produse nealimentare cu 18%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 16,7%.
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a urcat pe ansamblu cu 3,7%, evoluţie înregistrată pe toate segmentele, respectiv la vânzările de produse nealimentare (+3,6%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,6%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,1%).
Raportat la martie 2009, în aceeaşi lună din acest an, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a scăzut atât ca serie brută, cu 2,4%, cât şi ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 4,8%.
Astfel, în serie brută, vânzările de produse nealimentare au coborât cu 3,4%, iar cele de alimente, băuturi