"Să geamă toţi ăştia cu Q7", şi-a savurat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, în ziarul Gândul ideea de a creşte impozitarea la maşinile considerate de lux, cu capacitatea cilindrică mai mare de 1.999 cm3. "Să geamă..."
La o privire prin ultimele declaraţii de avere postate pe site-urile Guvernului şi Parlamentului, am constata că ar geme sigur mai întâi ministrul Mediului, Laszlo Borbely, care are în posesie o maşină de lux, un Lexus 300, fabricat anul trecut, a cărui capacitate cilindrică, potrivit datelor de pe site-ul producătorului, este în jur de 3.000 cm3. Supra- impozitat ar putea fi chiar iniţiatorul propunerii, ministrul Radu Berceanu, care are în proprietate 3 maşini a căror capacitate cilindrică poate fi peste 1.999 cm3: o Toyota Rav 4 din 2001, un Volkswagen Tiguan din 2008 şi un Mercedes S 500 din 2005.
Maşini de lux, cel puţin după firma care le produce, se regăsesc şi în garajele miniştrilor Daniel Funeriu (două autoturisme Jaguar, dar din 1996 şi respectiv 2004, şi un Audi A6 break fabricat în 2001), Mihail Şeitan (Audi A3 din 2007), Gabriel Oprea (VW din 2006 şi un Mercedes Benz din 2007), Elena Udrea (două autoturisme Mercedes, unul fabricat în 1998, iar celălalt din 2005).
Audi, VW şi BMW se dovedesc a fi mărci populare şi în rândul politicienilor din conducerea celor două Camere ale Parlamentului. Liberalul Ludovic Orban, vicepreşedinte al deputaţilor, are declarat un VW Passat fabricat în 2007, pe când vicepreşedintele liberal al Senatului Teodor Meleşcanu a optat pentru un Audi A6 fabricat în 2006.
Preşedinta Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, a achiziţionat un Hyundai Tucson fabricat în 2007, pe când Mircea Geoană deţine un VW din 2001.
Cel mai pasionat de maşini de lux pare a fi însă senatorul UDMR Verestoy Attila, care are în proprietate trei astfel de limuzine: două autot