Nivelul înregistrat în 2009 este cu 14% mai mic decât cel de 2,5 miliarde euro din 2008
Numărul de abonamente şi cartele a crescut însă cu peste 6 mil. de unităţi în ultimii doi ani
Veniturile totale înregistrate anul trecut pe piaţa românească a telefoniei mobile au scăzut cu 14,2%, la 2,4 miliarde euro, sub nivelul din 2007, în timp ce numărul de abonamente şi cartele a crescut cu peste şase milioane în ultimii doi ani, la 29,1 milioane, potrivit estimărilor Orange. "Afacerile companiilor de telefonie mobilă din România au crescut semnificativ în 2008 faţă de 2007, de la 2,5 miliarde euro la 2,8 miliarde euro, dar au coborât la 2,4 miliarde euro anul trecut, în timp ce numărul de cartele şi abonamente a urcat constant, de la 22,8 milioane la 27,8 milioane şi, respectiv, 29,1 milioane", reiese din datele prezentate într-un raport al France Telecom, care citează estimările Orange. Din acest total, 10,3 milioane reprezentau în 2009 clienţi cu abonamente, acelaşi nivel ca în 2008, iar numărul cartelelor a crescut de la 17,5 milioane la 18,8 milioane anul trecut.
Rata de penetrare a urcat la 135%
Potrivit aceleiaşi surse, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă în România a crescut astfel la 135% anul trecut, faţă de 129% în anul anterior. "Piaţa telecomunicaţiilor a resimţit în totalitate impactul crizei economice. Veniturile din servicii de telefonie mobilă s-au prăbuşit cu 14% în 2009, în pofida unei creşteri continue a numărului de abonaţi. Rata de penetrare a serviciilor mobile a fost de 135% în 2009, în urcare cu şase puncte comparativ cu 2008, reflectând creşterea numărului de cartele SIM deţinute per abonat. Piaţa internetului s-a bucurat de asemenea de o creştere puternică, datorită dezvoltării reţelelor de fibră optică", se arată în raportul France Telecom.
Telefonia fixă continuă să piard