Radu Florescu, unul dintre greii publicitatii, care a participat la inceputul anilor '90 la fondarea industriei de advertising din Romania cand a pus bazele grupului de comunicare Centrade, ce include agentia media Zenith Media si agentia de publicitate Saatchi&Saatchi, spune ca anul trecut focusul a fost pe "supravietuire" si mentinerea clientilor din portofoliu.
Seful Saatchi, care a lucrat timp de sase ani ca trader pe Wall-Street inainte de a infiinta compania, precizeaza ca bugetele sunt in continuare reduse, iar clientii "agresivi" care investesc pentru a castiga cota de piata sunt putini. "Asteptarile clientilor au fost si sunt ridicate. Anul trecut focusul a fost sa tinem clientii aproape. Clientilor inca le este frica sa investeasca, bugetele sunt in continuare reduse, iar piata este nesigura."
El spune ca agentia a reusit sa-si pastreze clientii si a castigat conturi noi. "Am invatat sa fim mai flexibili si mai eficienti. Am invatat ca putem sa fim eficienti chiar si cu mai putini oameni, sa fim mai atenti la costuri. Un venit poate disparea oricand, astfel incat am inteles ca nu trebuie sa luam nimic ca sigur. Am invatat ca trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant, ca nu putem inlocui experienta. Trebuie sa ne uitam la ce trebuie sa facem, sa mergem pe lucruri mult mai simple. Sa trimitem mesajele corecte catre publicul corect fara sa complicam inutil comunicarea." Printre clientii grupului se numara companii precum P&G (ATL & BTL, digital), Raiffeisen Bank, Toyota, Intersnack (ChioChips, Fiesta), PSI (Love Plus), United Way Romania.
"Obiectivul pentru anul trecut a fost sa supravietuim acestei perioade. Cred ca am depasit ce a fost mai greu. Acum focusul este sa construim pe bazele pe care le avem de anul trecut. Consider ca vom ajunge la o valoare a pietei de publicitate precum cea din 2008 abia peste trei ani", spune Radu Fl