Compania Pro TV S.A, liderul pietei de televiziune, care include posturile Pro TV, Acasa, Pro TV International, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania a raportat pentru primul trimestru afaceri de 36,5 mil. dolari, in crestere cu 2,8% fata de nivelul inregistrat in perioada similara a anului trecut.
Profitul operational (EBITDA) a scazut de la 9,7 mil. dolari anul trecut la 4,5 mil. dolari.
Veniturile companiilor media sunt puternic afectate de scaderea pietei de publicitate din cauza crizei economice, principalii jucatori estimand o revenire a pietei in a doua parte a anului. Anul trecut, piata locala de advertising s-a redus cu 40%, pana la 350 mil. euro.
Rezultatele companiei Pro TV au fost publicate miercuri de grupul american CME (Central European Media Enterprises), actionarul majoritar (95%).
CME, care opereaza mai multe canale de televiziune in Europa Centrala si de Est, a avut afaceri de 143,6 mil. dolari in primul trimestru, in crestere cu 5% fata de perioada corespunzatoare din 2008, in timp ce profitul operational (EBITDA) a coborat cu 97%, de la 27,7 mil. dolari la 0,84 mil. dolari. Pierderea operationala a grupului s-a redus in primul trimestru cu 73%, pana la 19,1 mil. dolari. "Finalizarea recenta a tranzactiilor din Ucraina si Bulgaria a consolidat pozitiile noastre de lider pe toate cele sase piete de baza. Am reconstruit CME intr-o companie de media si divertisment integrata vertical, pentru a face fata mai bine provocarilor din industria noastra. Cererea pentru publicitatea TV a continuat sa scada in primul trimestru, insa intr-un ritm mai lent. Europa Centrala si de Est va iesi treptat din criza in timpul primei jumatati a anului 2010, iar in al doilea semestru anticipam ca cererea pentru publicitate TV va inregistra o crestere procentuala de o singura cifra. Odata cu progresul relansarii, vom transforma pozitiile de lider de