Pentru a recâştiga încrederea consumatorilor de pe piaţa auto din Europa, constructorul japonez investeşte bani într-o campanie multimedia. Toyota Motor Europe a lansat o amplă campanie media în care angajaţii din uzină arată o dăruire totală la asamblarea maşinilor. Vor reuşi să mai convingă pe cineva?
„Toyota ta este şi Toyota mea". Aşa sună campania media prin care cel mai mare constructor auto din lume vrea să ne convingă că cele 8,5 milioane de maşini cu defecte nu au reprezentat decât o simplă întâmplare.
Iar conducerea Toyota s-a gândit că cel mai bine pot vorbi despre produsele companiei, chiar angajaţii din uzine. Într-un clip publicitar, o angajată de pe linia de asamblare se destăinuie:
„Dacă sesizez vreo problemă, trag de „sfoara Andon"(cea care opreşte banda rulantă), iar întreaga linie de producţie se opreşte. Nu o repornesc, decât atunci când problema în cauză a fost rezolvată".
„Calitatea contează"
Bridie Tucker, „vedeta" spotului, lucrează la uzinele Toyota din Burnaston, Marea Britanie, unde se asamblează principalele modele pentru Europa, Auris şi Avensis. Angajatul englez al japonezilor continuă cu sinceritate:
"Am tras de maneta asta de sute de ori până acum, şi asta este bine, pentru că face ca fiecare muncitor să fie personal răspunzător de calitatea automobilelor care ies pe poarta fabricii noastre".
Spoturile publicitare sunt difuzate începând cu luna mai pe marile posturi de televiziune precum BBC World şi CNN, dar şi în principalele ziare internaţionale. În Europa, spoturile publicitare rulează deja în Germania şi în Marea Britanie, iar din mai şi iulie, campania va ajunge şi în mass-media din Franţa, Italia şi Spania.
Scădere de 7,1% în primul trimestru
În Europa, Toyota a rechemat în service peste 1,7 milioane de modele de Auris, Avensis, Aygo