Potrivit unui proiect de lege, unităţile administrativ-teritoriale intră în insolvenţă în cazul neachitării
obligaţiilor mai vechi de 120 de zileBostan: Aceasta este o măsură necesară şi normală ce ar fi
trebuit luată încă din 2007
''În acest fel va creşte disciplina financiară la nivelul autorităţilor publice locale''
Unităţile administrativ-teritoriale intră în insolvenţă în cazul neachitării obligaţiilor de plată mai vechi de 120 de zile, dacă acestea depăşesc 50% din bugetul anual, dar şi în cazul neachitării salariilor pe o perioadă mai mare de 120 de zile, potrivit unui proiect de lege aprobat de Guvern, citat de NewsIn.
Potrivit ministrului Internelor, Vasile Blaga, o unitate administrativ-teritorială intră în insolvenţă dacă nu îşi achită obligaţiile de plată lichide şi exigibile mai vechi de 120 de zile şi care depăşesc 50% din bugetul anual al unităţii, fără a fi luate în calcul litigiile comerciale. Se poate intra în insolvenţă şi în urma neachitării drepturilor salariale pe o perioadă mai mare de 120 de zile de la data scadenţei.
Insolvenţa poate fi cerută de un creditor, dar şi de primar şi de preşedintele Consiliului Judeţean. De la data deschiderii procedurii sunt suspendate toate acţiunile judiciare privind creanţele. Administratorul judiciar va trimite notificări către toţi creditorii pentru a-i informa despre drepturile şi restanţele la plată, urmând ca aceştia să constituie un comitet al creditorilor. Administratorul are şi sarcina de a pregăti un plan de redresare care trebuie avizat de comitetul creditorilor, cu votul celor ale căror creanţe reprezintă două treimi din total. Planul va fi aprobat ulterior de tribunal.
În cazul în care primarul sau preşedintele Consiliului Judeţean nu respectă planul de redresare, administratorul judiciar poate propune suspendarea acestuia.
Institu